segunda-feira, 16 de maio de 2011

5. Traballando na re-construción nacional da Galiza

A partir dos Concellos podemos edificar de abaixo para cima a unidade popular. A loita pola autodeterminación constituen tamén un obxectivo fundamental da Alternativa galega de esquerda, en consequéncia, é un eixo da nosa acción política. O proxecto da Alternativa galega de esquerda Mugardos na Esquerda obedece precisamente à necesidade existente na concello dun organismo popular que defenda e realize umha prática política decididamente soberanista e de esquerdas. Fai falta construir umha alternativa de esquerdas ao actual governo municipal que demonstrou que tal etiqueta non se corresponde con umha prática cotidiana inzada de políticas de caráter liberal.

A Alternativa galega de esquerda Mugardos na Esquerda presentamos un proxecto que defende un Mugardos de esquerdas, un Mugardos autodeterminista, un Mugardos dos seus cidadáns e cidadás, onde os políticos non sexan simples xestores do sistema senón militantes ao servizo da transformación social. un Mugardos onde se defenda sen complexos o direito da Galiza a decidir livremente o seu futuro, sen imposicións nen inxeréncias.

Apostamos numha forma de facer política que desenvolva práticas verdadeiramente democráticas para conseguir un concello integrador e socialmente igualitário e onde, ao mesmo tempo, se respeite sempre a diferenza. A Alternativa galega de esquerda Mugardos na Esquerda apresenta un modelo de concello en que a defesa da liberdade dos povos sexa umha realidade. A construción nacional da Galiza tamén se ten de facer desde os Concellos, promovendo políticas en defesa da língua, a cultura e a identidade nacional galega partindo sempre da coeson social e o sentido de comunidade. Fai falta pois un firme compromiso do Concello e dos seus representantes na defesa do exercício democrático do direito à autodeterminación.

Traballamos por un município ao servizo da re-construción nacional da Galiza, non tan só desde políticas sectoriais concretas, mas tamén desde campos como a organización administrativa, a coordenación supra-municipal ou o papel político dos concelleiros e concelleiras. Fai falta avanzar na construción dumha sociedade galega plenamente livre e solidária e dumha alternativa política de libertación para o conxunto das clases populares galegas.

5.1. A reforma do actual cadro constitucional

- Traballar pola superación do cadro xurídico-político definido pola Constituición pósfranquista de 1978 e despregado polos diferentes Estatutos de Autonomia vixentes no território galego, Ley de Bases de Rexime Local e resto de normas sectoriais en vigor no noso país, dado que apresentan défices democráticos inasumíveis numha óptica de defesa das liberdades e da soberania popular.

- Adopción de mocións e outras declaracións públicas en favor do recoñecimento e do exercício do direito à Autodeterminación da Galiza e de solidariedade co resto de nacións sen Estado e do seu direito à liberdade.

- Promover o direito à livre federación dos nosos municípios e administracións comarcais no ámbito xeográfico da nación galega e o recoñecimento xurídico e político de paróquias, comarcas ou mancomunidades de municípios a fin de racionalizar gastos e avanzar face o equilíbrio territorial da Galiza. Neste senso, temos que resgatar e restaurar a personalidade histórica dumha comarca natural tan definida como Bezoucos, integrada por trés concellos: Mugardos, Ares e Fene,

- Reclamar un aumento dos recursos e competéncias dos municípios (ou no seu caso por comarcas ou mancomunidades) como administracións máis próximas aos cidadáns e cidadás e portanto máis coñecedoras das dinámicas sociais e mais submetidas ao control democrático do povo e en favor da substituición da función das Deputacións Provinciais, que deven desaparecer. Neste senso, loitaremos contra o contínuo corte do financiamento aos Concellos coa escusa da crise.

5.2. Umha administración ao servizo do povo

- A definición e posta en marcha de critérios para umha administración transparente, desburocratizada, áxil e eficaz que pasan por garantir umha información municipal clara e obxectiva, articular mecanismos de control e participación popular, facer mais fácil o aceso aos servizos e instalacións municipais, responder de maneira sistemática as demandas cidadás, etc.

- Ante a ofensiva direitista e demagóxica que promove as privatizacións, a Alternativa galega de esquerda Mugardos na Esquerda defende a manutención e crescimento dos servizos de titularidade pública, co envolvimento directo dos cidadáns e cidadás no seu planeamento e xestom.

- Umhas políticas de contratación de persoal transparentes, livres de clientelismo e decididas polo pleno municipal.

- Potencializar a reciclaxe e a formación do persoal municipal para promover asi un mellor servizo e atención à veciñanza.

- Reclamar a substituición dos corpos e forzas de seguranza españóis por umha Polícia Municipal desmilitarizada, submetida ao controle democrático dos cidadáns e entendida como servizo à poboación, à defesa das liberdades individuais e do interese coletivo (persecución de delitos ecolóxicos, imobiliários, sócio-laborais, etc.) Por outra parte, o Concello fomentará entre a veciñanza a insubmison e a non participación nas forzas represivas e militaristas do capital (polícia, Garda civil ou exército) que só serven para manter o statu quo dos poderosos.

- Despregar umha política de Fazenda Municipal sob critérios de xustiza distributiva para todos os veciños e veciñas, promovendo isencións tributárias para os coletivos máis precisados e as entidades populares e aplicando taxas finalistas para o reequilíbrio económico e ecolóxico. Estabelecer mecanismos de controle e racionalización do gasto corrente e supérfluo.

- O galego, Língua Oficial de Mugardos: Temos a obriga de garantir a completa galeguización da administración, habilitando os mecanismos necesários para conseguir que o conxunto de cidadás e cidadáns teña aceso ao uso da nosa língua. Facer recoñecer a validade dos documentos municipais redixidos en galego desde o consistório.

5.3. Normalización no uso da nosa língua

Para a normalización do noso idioma cumpre exixir e aplicar legalmente a igualdade de direitos e deveres en todos os ámbitos coa língua española. Temos umha língua própria, asi denominada e recoñecida autonómicamente polo nosso Estatuto (palavra que cumpre saber que deriva de Estado). Portanto, o galego deve recuperar o seu espazo próprio e o seu status, e talvez a única maneira real e posível da nosa língua se restaurar no seu território sexa, en exercício dos mesmos direitos, implementarmos a mesma política linguística que se aplicou e aplica co español. Isto seria o máis normal, o verdadeiramente xusto e democrático.

Ben sabemos, tamén, que o idioma español nen é nacido nen é próprio desta terra, apesar deste estar ben presente e normalizado na nosa terra. E isto pode ser e é asi unicamente grazas a sua imposición política pura e dura. Efetivamente, a única imposición existente na nosa terra é a imposición cultural e linguística dumha língua estranxeira como o español. E asi comprovamo-lo dia-a-dia na Xustiza, na Igrexa, na Escola e na Universidade, na Sanidade, na Administración, na Empresa, etc. que non falan galego, senón a língua dos poderosos. O español é a língua do patrom, a que se impon socialmente e monopoliza exclusivamente o poder, a língua que abranxe todos os sectores que marcan a pauta social e económica. Neste senso, é absurdo falarmos da imposición do galego na nosa Terra, pois o galego é a nosa língua nacional, o idioma natural e consubstancial deste território peninsular. Ou é que se impon o español aos castellanos de Toledo !? Se os nenos e nenas falasen en galego seria umha situación normalizada non impositiva. Oxalá fose asi, mais ben sabemos que non tal. Na Galiza é labor imposível desenvolver umha vida normalizada no idioma do país, mais isto mesmo é ben posível e normal no idioma imposto no país.

Mugardos ainda mantén umha base social e popular que mantén viva a nosa cultura e a nosa língua, con umha presenza importante que cumpre apoiar e fortalecer decididamente. Porém, cumpre sermos máis civilizados que os governos asimilistas españóis de dereita e pseudo-esquerda, dos actuais PP e PSOE fóron e son connosco, porque o noso idioma merece moitísima pedagoxia para a sua recuperación, e porque Nós somos contra da uniformización cultural, somos xenuínos partidários do multiculturalismo e do cosmopolitismo que nos poden dar todos os povos do mundo, incluindo as culturas migrantes presentes na península. Mais os

galegos e galegas temos como obriga normalizarmos no país o noso idioma, torná-lo de uso normal polo noso povo, da mesma maneira que o castellano se ten que normalizar en Gibraltar ou Porto Rico (ou acaso é normal que un gibraltareño ou portorriqueño teñan o inglés como língua própria?). non se vai desatender o ensino e presenza doutros idiomas. Nós queremos, e moito, o castellano. Calquer persoa sabe que se corre máis con duas pernas que con umha, mais na Galiza obrigam-nos contra-natura a camiñar e vivir en español...

Defendemos que o noso idioma sexa o único idioma oficial da Galiza e claro, do Concello de Mugardos, como o español o é de Madrid ou Almeria. O idioma oficial da nosa administración e o veicular dun ensino verdadeiramente polilíngue. un só idioma, o galego, con todas as funcións sociais para o seu território, a Galiza. Porém, coa total liberdade de as persoas falaren no idioma que quixerem, e até seren atendidas individualmente no idioma da sua preferéncia.

A língua é un asunto moi importante para o mantemento da nosa cultura e da nosa identidade como povo, polo que cumpre un verdadeiro esforzo colectivo dos mugardeses e mugardesas na sua preservación, para a sua restauración de usos sociais e para o entregar as novas e vindeiras xeracións o manteren vivo. Posuirmos umha língua própria reforza a nosa identidade, socializa-nos arredor dun proxecto común e situa-nos perante o cenário da xenuína globalización e dos novos tempos, co conseguinte valor económico, político e social.

En matéria de língua propomos:

- A política lingüística para ser eficaz e digna ten que ser transversal, deve estar presente en todas as áreas municipais, deve ser parte consubstancial de todo o labor municipal, de toda acción política de cara aos veciños e veciñas. Todas as medidas e actividades desenvolvidas ou apoiadas polo noso Concello, feitas polos edis ou pólos funcionários deveran seguir esta pauta normalizadora. O emprego normalizado do galego será a marca distintiva dumha política municipal inovadora, dumha política social e económica exemplar, dumha acción feita con e polos veciños e veciñas do Concello.

- Na procura dumha política equilibradora da posición e da consideración social do galego, e como garantia da capacitación nel das novas xeracións, o governo de Mugardos deve dispor dos recursos necesários (económicos, tecnolóxicos e humanos) para o seu eficaz desenvolvimento. Estas actuazóns non deven se reduzir ao ámbito educativo (apesar da sua importáncia capital), senón que deven ir dirixidas ao conxunto da sociedade, procurando concitar a colaboración activa dos axentes civis e da veciñanza. O funcionariado e o conxunto das instituicións e servizos públicos deven estar suxeitos a especiais obrigas de capacitación e de uso do galego, en función dos direitos que os cidadáns (os galegofalantes igual ca os castelanfalantes) teñen recoñecidos.

- Fomento das actividades encamiñadas à normalización do uso social do Galego no ámbito local. O Concello deve facer políticas de incentivación do uso da nosa língua en todos os ámbitos para estabelecer esta transversalidade precisa para a normalización do Galego, fuxindo da ideia de reduzir a política linguística à alfabetización ou a cultura. Priorizar a adxudicación de subsídios a iniciativas focadas à aprendizaxe e acollida en Galego dos e das novas concidadáns provenientes da imigración. Neste senso, realizarám-se Cursos de Língua e Cultura Galega a imigrantes, en horário pós-laboral.

- Criar comisons de seguimento que velen pola normalización linguística dentro e fora da administración e que coordenen as diferentes accións e campañas de promoción do uso da nosa língua.

- A comun identidade do galego e do portugués, a nível científico induvitável, e recoñecida cada vez máis abertamente a nível político, mesmo por sectores da oficialidade, o que precisa, alén de afirmacións teóricas de apoio, é de medidas práticas que a consoliden no noso país, na teoria e na prática, como umha língua maioritária, extensa e útil. O galego é a terceira língua máis falada da Europa. Neste senso: Implementará-se en todas as escolas municipais o ensino da língua portuguesa, ben como segunda língua, ben como complemento das aulas de língua galega. Instará-se o governo galego para que se poda receber o sinal das rádios e TVs de Portugal e outros países de fala galega na nosa comarca. Pode-se aproveitar a presenza das antenas no Montefaro, para equipá-las e adecuá-las para a boa recepción e re-emison das radios e TVs de fala galego-portuguesa na nosa comarca através da habilitación dun novo Múltiplex −Canal de frecuencia radioeléctrica que permite albergar vários programas dixitais de televison (de 4 a 6) e outros servizos dixitais (dados, internet, etc...) grazas ás técnicas de compresom. Cumpre subliñar que o sinal de Montefaro é percetível en Portugal, mais non ao contrário. Fomentará-se a maior presenza no noso Concello e intercámbio de produtos culturais (obras de teatro, grupos de música, editoras, ...) provenientes dos países de fala galega. Retiro do Veto para uso institucional e social das outras variantes da nosa língua: Poderá-se usar a nível interno e externo desde o Concello, asi como poderán se apresentar e optaren a axudas municipais tamén, todo o tipo de iniciativas grafadas coa grafia histórica do galego, en galego extenso. O “nh” e o “lh” son grafias históricas galegas que cumpre restaurar na nosa língua.

- Auténtica Recolla da Toponímia de toda a península de Bezoucos.

5.4. Protagonismo político dos representantes municipais

- O estabelecimento de órgaos de traballo setorial de alcance nacional que agrupen representantes municipais dos concellos da Galiza para traballar propostas políticas comuns nos ámbitos cultural, territorial, social, ambiental, lingüístico, etc.

- O apoio a umha Asembleia Permanente de Concelleiras e Concelleiros da Galiza, como órgao representativo e consultivo do poder local a nível nacional e como embrión dun futuro órgao de poder popular, a Asemblea Nacional Popular da Galiza.

- Comezar a construir umha Rede de Municípios da Galiza, como órgao municipalista que supere os 315 atuais termos municipais da CCAA (e acolla tamén aos da Galiza histórica) como xermolo dun órgao de poder popular galego.


Sem comentários:

Enviar um comentário